O spotkaniu

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w spotkaniu upowszechniającym wyniki badania „Bilans Kapitału Ludzkiego”

Jak uczą się dorośli Polacy.

Wpływ pandemii na sposoby uczenia się i ofertę instytucji rozwojowych.
Spotkanie organizowane jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, i odbędzie się on-line 4 grudnia 2020 r.

Podczas spotkania zostaną omówione następujące zagadnienia na podstawie raportu Bilans Kapitału Ludzkiego:

  • Czego dorośli Polacy nauczyli się w ciągu ostatnich 10 miesięcy? Co odkryliśmy dzięki COVID-19 w sferze edukacji (szczególnie uczenia się osób dorosłych)
  • Jakie wyzwania w miejscu pracy niosą nowe formy uczenia się? Jak dorośli Polacy/pracodawcy sobie z nimi radzą?
  • Jakie są skutki COVID-19 – dla różnych podmiotów sektora szkoleniowo – rozwojowego
  • Najbardziej popularne usługi rozwojowe i formy ich świadczenia przed i w trakcie pandemii (zmiany, różnice, podobieństwa)

 

Raporty z badania „Bilans Kapitału Ludzkiego” znajdziecie Państwo tutaj.

Agenda

9:50

9:50 - 10:00

Rejestracja uczestników

(wirtualna poczekalnia)

Mazurki wielkanocne – bez nich nie wyobrażamy sobie tradycyjnego świątecznego stołu. W każdym domu przygotowuje się je nieco inaczej, ale zawsze wkładając w tę czynność wiele serca.

10:00

10:00 – 10:10

Wprowadzenie do tematu spotkania

Monika Dawid-Sawicka – Ekspertka rynku pracy;  Anna Tarnawa – kierownik sekcji badań i strategii Departament Analiz i Strategii PARP

Poniżej przedstawiamy 27 sprawdzonych przepisów na wielkanocne mazurki.

10:10

10:10 – 10:25

Aktywność edukacyjna Polaków w 2019 r. Prezentacja wyników badań Bilans Kapitału Ludzkiego

dr hab. Barbara Worek prof.UJ – ekspertka Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego

Mazurki wielkanocne – bez nich nie wyobrażamy sobie tradycyjnego świątecznego stołu. W każdym domu przygotowuje się je nieco inaczej, ale zawsze wkładając w tę czynność wiele serca.

10:25

10:25 - 10:50

Panel dyskusyjny – Uczenie się dorosłych Polaków – doświadczenia przed i w trakcie pandemii

EKSPERTKI/EKSPERCI :

Anna Borzeszkowska – Dyrektor HR Polska w Mondi Group;

Anna Gruszecka – Trener Biznesu w Talent Diversity;

Edyta Paul – Change Pilot w REHAU;

Piotr Piasecki – Prezes Zarządu w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych

Aleksandra Berg-Koza – Kierownik sekcji komunikacji i rozwoju systemu Bazy Usług Rozwojowych PARP

Poniżej przedstawiamy 27 sprawdzonych przepisów na wielkanocne mazurki.

10:50

10:50 – 11:05

Sektor szkoleniowo-rozwojowy 2019. Prezentacja wyników badań Bilans Kapitału Ludzkiego

dr hab. Barbara Worek prof.UJ – ekspertka Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego

Mazurki wielkanocne – bez nich nie wyobrażamy sobie tradycyjnego świątecznego stołu. W każdym domu przygotowuje się je nieco inaczej, ale zawsze wkładając w tę czynność wiele serca.

11:05

11:05 - 11:30

Panel dyskusyjny – Wpływ pandemii na sektor szkoleniowo-rozwojowy i jego ofertę

EKSPERTKI/EKSPERCI :

Anna Borzeszkowska – Dyrektor HR Polska w Mondi Group;

Anna Gruszecka – Trener Biznesu w Talent Diversity;

Edyta Paul – Change Pilot w REHAU;

Piotr Piasecki – Prezes Zarządu w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych

Aleksandra Berg-Koza – Kierownik sekcji komunikacji i rozwoju systemu Bazy Usług Rozwojowych PARP

Poniżej przedstawiamy 27 sprawdzonych przepisów na wielkanocne mazurki.

9:00

9:00-10:00

Przerwa na siku 

11:30

11:30 – 13.00

Pytania do ekspertów

Prelegenci

Development Point

Kierownik sekcji badań i strategii Departament Analiz i Strategii PARP

dr hab. prof. UJ

Dyrektor zarządzający; Sabre Polska Sp. z o.o.

Trener Biznesu, Coach i Mentor 

Kierownik Sekcji Komunikacji i Rozwoju Systemu Bazy Usług Rozwojowych, Departament Rozwoju Kadr w Przedsiębiorstwach PARP

Dyrektor HR Polska w Mondi Group

Wiceprezes ds. nowoczesnych usług dla biznesu w Hitachi Vantara

Change Pilot w Rehau, Twórca Futurysci.pl

Profesor nauk społecznych na Uniwersytecie Jagiellońskim

Socjolog, ekspert ds. metodologii badań i analiz oraz ewaluacji polityk publicznych.

Prezes Zarządu w Polskiej Izbie Firm Szkoleniowych

Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii

Instytut Socjologii UJ

Partner w Inwenta i Dyrektor SearchNet International SNI

Head of HR, GBS EMEA, Bain & Company

HR Manager w SmartLunch

Group HR Director w CERSANIT

Instytut Socjologii UJ

Rejestracja

Zarejestruj się już dziś, a będziesz na bieżąco ze wszystkimi newsami dotyczącymi spotkania.

    Artykuły

    Z roku na rok zmniejsza się zapotrzebowanie na nowych pracowników, a menadżerowie inwestują w już posiadane zasoby ludzkie. Przedsiębiorstwa w 2019 r. częściej kształciły pracowników w miejscu pracy, a rzadziej korzystały z ofert szkoleń zewnętrznych. Najpopularniejsze formy nauki to instruktaż, a także coaching i mentoring. To wnioski z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego pt. „Zarządzanie kapitałem ludzkim w polskich firmach – obraz tuż przed pandemią” przygotowanego w ramach kolejnej edycji „Bilansu Kapitału Ludzkiego”. 

    Znacząca większość osób w wieku 25-64 lata wykazuje wysoki poziom chęci do nauki, a czterech na pięciu Polaków wciąż pragnie się dokształcać. Dominującą formą rozwoju kompetencji jest niezmiennie nieformalne uczenie się, na które wskazuje 70 proc. respondentów. Tak wynika z badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytetu Jagiellońskiego przeprowadzonego w ramach kolejnej edycji Bilansu Kapitału Ludzkiego pt. „Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor rozwojowy”.

     

    Zadaj Pytanie Ekspertowi

    Odpowiedź wyślemy na podany adres email